[bglug] Yoper

emuboy emuboy85@tele2.it
Mar 2 Nov 2004 20:44:02 CET

freeman235@virgilio.it wrote:

>Dalla FAQ del sito....
>
>Q. What are the best features of Linux that are part of Yoper?
>
>A. Thanks to the contributions of other Linux developers and vendors to
>open source software we have been able to integrate these great features
>into our OS:
>
>    * The base system is built from scratch.
>    * Packagetools come from Slackware (installpkg, removepkg).
>    * Raidtools from Red Hat.
>    * Kudzu Hardware recognition from Red Hat.
>    * Startup scripts from Red Hat.
>    * Mozilla from Netscape Ltd.
>    * OpenOffice from Sun.
> [...]
a quanto sò io yast è diventato open source...e poi non è yast ma sono
sax che aiuta la configurazione del video...per di più è desktop
oriented non è per server o cose così...io lo uso sul fisso a casa...mi
è piaciuto...è sicuramente meglio di una fedora o mandrake ma ne
mantiene la semplicità...

cmq se vuoi un parere migliore installala e provala così avrai il tuo :-)