[Scuola] virtualizzare desktop di una scuola: che ne pensate?

Marco Ciampa ciampix@libero.it
Thu Sep 6 23:04:30 CEST 2012

On Wed, Sep 05, 2012 at 11:53:22AM +0200, Damiano Verzulli wrote:

> C'e' anche (credo) il problema del MAC-address.

Non ricordo se l'ho già scritto:

http://www.drbl-winroll.org/

Feature :

    Adjust Windows hostname, workgroup name, SID automatically
    Provide network auto-setup function
    Provide auto-add to AD domain function (NEW from v1.3.0)
    Prodive system monitor service in Windows clients (NEW from v1.3.1)
    Install sshd service
    Compatible with other image clone tool (like: Clonezilla, Ghost,
     Acronis True Image, .etc) to be able to restore large-scale windows
     system by utilizing one template image

Io ho precisamente un dominio Windows gestito con Samba...

--

Marco Ciampa