[bglug] Yoper

freeman235@virgilio.it freeman235@virgilio.it
Mar 2 Nov 2004 17:32:38 CET

Sicuro ??? Da gentoo user non sono proprio d'accordo...

Dalla FAQ del sito....

Q. What are the best features of Linux that are part of Yoper?

A. Thanks to the contributions of other Linux developers and vendors to
open source software we have been able to integrate these great features
into our OS:

    * The base system is built from scratch.
    * Packagetools come from Slackware (installpkg, removepkg).
    * Raidtools from Red Hat.
    * Kudzu Hardware recognition from Red Hat.
    * Startup scripts from Red Hat.
    * Mozilla from Netscape Ltd.
    * OpenOffice from Sun.
    * Hwsetup from Knoppix.
    * Sax2, Yast2 from SuSE
    * KDE 3.3.
    * Apt tools from Debian.
    * Synaptic from Connectiva.

Secondo mè è un gran risotto !! Si potrebbe dire che prende la parte migliore
di ogni distro ma a mio modesto parere una persona che usa debian o gentoo
o slackware difficilmente passerebbe a questa distro ( tra l'altro come
fanno ad includere Yast ?? Non dovrebbe essere closed source ?? )