[Primipassi] Linux su flybook [Solved] :-)

alex bigo72@jumpy.it
Sab 25 Nov 2006 11:04:05 CET

Fabio Nigi - ha scritto:

> [...]
>  When you run your system from CD you do not need any disks. All
>  changes will be done in ram. To reuse this changes at next boot time
>  you can save them on FLOPPY with the command bootcdflopcp. If booting
>  from your CD-drive is not supported, booting from FLOPPY is possible.
>  It is possible to install a new system from the running CD with the
>  command bootcd2disk. Bootcd2disk can also find a target disk, format
>  it and make it bootable automatically. Bootcd also supports lilo,
>  grub, initrd root fs, devfs, transparent-compression ISO 9660 fs and

Grazie Fabio, interessante procedura, intanto vorrei segnalare a tutta
la lista il sito http://www.instalinux.com/ che permette di scaricare
una immagine iso con alcune personalizzazioni, niente male davvero per
cominciare, anche se non è proprio la soluzione al mio quesito, ma
potrebbe servire a qualcuno.

Alex