Ticker

Andrea Celli celli@iac.rm.cnr.it
Wed, 28 Nov 2001 12:18:25 +0100

Manuel Ferrero wrote:

> Ma traduciamo o spieghiamo?

> Telescrivente?
> --

La Britannica dice:

 Main Entry: tick·er
 Pronunciation: 'ti-k&r
 Function: noun
 Date: 1828
 : something that ticks or produces a ticking sound: as a : WATCH
 b: a telegraphic receiving instrument that automatically prints off
 information (as stock quotations or news) on a paper ribbon ....

Per estensione credo sia anche la striscia su cui scorrono le
quotazioni di borsa e che compare nella parte bassa dello schermo
durante i notiziari televisivi -specie economici- di CNN, Bloomberg,
Sole24ore, ...

ciao, Andrea